Philips 8000 series 40 PFL 8007 K/12

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips 8000 series 40 PFL 8007 K/12 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Maurits71 28-08-2015

TV nu 3 jaar in bezit. Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Na 1 dag in huis ging de voeding defect, tv is toen omgeruild door de winkel. Na bijna 2 jaar een horizontale en verticale streep in beeld. Onder garantie is het scherm vervangen. Vanaf het begin is de tv traag met opstarten, soms is de tv niet te bedienen, terwijl het rode lampje wel reageert op de afstandsbediening. Soms moet de stekker er een half uur uit om hem weer aan de praat te krijgen. Maar het meest waardeloze is smart-tv. Dit werkt vanaf het begin al zo traag dat het onbruikbaar is, en nu worden er geen apps meer weergegeven of goed geïnstalleerd. De servicedesk van Philips, ofwel van TP-vision want Philips is alleen nog de naam op de voorkant, doet niets voor je. De letterlijke opmerking van de medewerker was: Alles wat we er aan doen maakt het alleen maar slechter. Dit systeem wordt dus niet meer ondersteund, want nu is het android tv.
Ik hoop dat ik er nog een tijdje mee kan doen, want hij was veel te duur om hem weg te doen. Ik heb echter weinig vertrouwen in de kwaliteit. Het is de laatste Philips die ik gekcoht heb.

C.E 27-08-2015

Hebben deze TV 3 jaar geleden gekocht voor bijna 1100 euro. Een paar weken geleden gaf hij ineens strepen door het beeld heen. Na nakijken door philips en 90 euro voor ophalen hoordenwe dat hij niet meer gemaakt kan worden. We mogen voor 444 euro (dagwaarde) een nieuwe TV uitzoeken. Meer kon er niet af.Nu komt er nooit meer een philips TV in huis.

Planeet 20-03-2015

Het beeld is heel mooi.Wel kan bij bv tennis het beeld niet helemaal vloeiend de bal volgen. Het schakelen tussen de verschillende mogelijkheden,zoals hdmi 1/2 enz en smart tv gaat vaak moeizaam. Het schakelen in smart tv gaat ook vaak moeilijk. Ook werkt de afstands bediening (met goede batterijen) soms slecht. Dan moet je naar de tv lopen om hem aan te krijgen en te schakelen. En nu na 2 jaar en 2 maanden
doet hij het helemaal niet meer.

Rein27 26-02-2014

Inmiddels alwweer 1,5 jaar in bezit. Televisie voldoet nog steeds, mooi geluid en beeld. Echter duurt het lang om tussen kanalen te schakelen. Smarttv is een super vondst, maar werkt op deze televisie nog wat traag. Problemen die ik bij de aanschaf had, zijn sinds de updates grotendeels opgelost.

Verder schakelt de televisie nu spontaan aan. Als ik de tv uit zet, springt de tv binnen 2 minuten spontaan weer aan. Stekker eruit dus. Beetje knullig. Dit soort problemen horen gewoon niet voor te komen en merk ik ook terug bij andere apparaten van philips. Daarom scoort de televisie (en het merk) slecht op duurzaamheid.

Remoratov 13-11-2013

Ik heb deze tv in april (2013) gekocht. Sindsdien heb ik al verschillende keren problemen mee gehad. Het duurt bijvoorbeeld echt heel lang voordat je op de internet kan of de apps kan gebruiken. Hij is extreem langzaam met het wisselen van kanalen en vaak duurt het ook een eeuwigheid voordat ie aangaat nadat je op de "aan" knop hebt gedrukt. Het is een drama geen tv. Nu na iets meer dan 5 maanden later krijg ik de tv helemaal niet meer aan. Ik heb de customer care van philips gebeld en deze heeft een monteur geregeld. MAAR! Ik wacht nu al 17 dagen en er is nog steeds niemand geweest om naar de tv te kijken. Technorep het bedrijf die mijn reparatie aanvraag behandelt vertelde dat de moederboord kapot is en dat ze deze hebben besteld. Zo zonder de tv gezien te hebben weten ze dus blijkbaar dat dit het probleem is. Vind ik raar maar goed. Nu stond in hun mail van 28 oktober dat het 3-4 dagen zou duren voordat ze de moederboord krijgen. Het is al 4X4 dagen geweest maar ze weten nog steeds niks beters te zeggen.
Ik heb vreselijk veel spijt van dat ik deze tv heb gekocht. NIET AANSCHAFFEN DUS!! Zoek verder!

Bart4321 19-07-2013

De beeldkwaliteit is prima, maar verder is er wel het een en ander op aan te merken.
Het meest vervelende is dat de TV scheef staat. Bij montage op de oorspronkelijke voet hing de linkerkant van het scherm een halve centimeter lager dan de rechterkant. Na meerdere telefoontjes met de klantenservice, twee keer een monteur over de vloer en inmiddels 4(!) scheve voeten geprobeerd te hebben, staat hij nog 'maar' 3 mm scheef. Inmiddels ben ik klaar met de klantenservice en ga ik het zelf wel oplossen. Erg teleurstellende voor een product in deze prijsklasse...
Daarnaast laat de software ook te wensen over. De TV reageert niet al te snel en is zo nu en dan instabiel.

johanhe 17-12-2012

Toestel 1 week in bezit.
Kijk momenteel nog met een analoog antennesignaal maar ga spoedig over op digitaal.
Het grote voordeel van dit toestel is dat je hem geheel naar wens kunt instellen ( RGB-niveau's, zowel hoog als donkerwaarden )
Beelden van een blue-ray speler: een plaatje !
Zwartwaarden en kijkhoek: erg goed.
Vergeleken met de Samsung 40UE8000: de keus viel op dit toestel.
Heb liever ambilight dan spraak/handgebaarbediening.
Advies: gebruik wel een audiosysteem voor het geluid.

HansHfmn 04-12-2012

Bij aansluiten van externe apparatuur via HDMI loopt de TV regelmatig vast. Ook aan/uit knop werkt dan niet meer. Kan alleen de 220 kabel nog er uit halen en weer koppelen.
SmartTV, vooral als je naar een Internet Site gaat loopt regelmatig vast en dan is alles op de TV ook geblokkeerd. Navraag via een chatsessie leverde op dat je dan minimaal over een Internetverbinding van 20Mb moet beschikken. Dit staat alleen nergens in de folder. Ik ben benieuwd of dit echt de oorzaak is.
Ik krijg het gevoel dat de software uitermate onstabiel is. Als ik de zelfde externe apparatuur koppel aan een standaard TV van Philips (dus geen SmartTv) werkt alles vlekkeloos.
Jammer, want het beeld ziet er perfect uit en het toestel ziet er goed uit. Hoop dat er wat met de software gaat gebeuren, zodat ik hem met plezier kan gaan gebruiken.

hoekstra9 22-11-2012

Als je vraagt aan philips of je de buglist mag inzien, zodat je in ieder geval weet dat jouw problemen geadresseerd worden, krijg je het volgende antwoord:

"Helaas moet ik u mededelen dat Philips niet beschikt over een dergelijke lijst. Het is alleen mogelijk om achteraf te kunnen zien welke bugs er gefixed zijn als de update uit is. Onze excuses voor dit ongemak. "

Ofwel, Philips beschikt duidelijk niet over een professionele software club (of zou het alleen Customer Care zijn?), dus het lijkt me verstandig ver weg te blijven van alle Philips producten met software (en dat is zo'n beetje alles tegenwoordig :-(

hoekstra9 21-11-2012

Want een drama tv, wat een bugs in de software, en oplossen of zelfs maar een antwoord geven of en wanneer iets opgelost gaat worden kan Philips niet.
De tv ziet er goed uit, het idee om de voet ook als ophang systeem te gebruiken geniaal, zelf de speakers in de voet geven een mooi vol geluid. Maar ja, het geluid loopt niet synchroon met beeld, de helpdesk van Philips doet de suggestie om alle beeldverbeteraars uit te zetten, zodat het geluid wel synchroon loopt!?
Alle extra's zijn niet vooruit te branden en/of werken slecht: als je een youtube filmpje gaan na 2 minuten hakkelen, de mooie pointerfunctie werkt vaker niet dan wel zodat je de ab uiteindelijk naar het scherm wil gooien.
Op het forum van philips wordt gezegd: Het is werkelijk fascinerend hoeveel fouten deze software bevat. Hoe is het dan mogelijk dat zo'n product ook nog Europese prijzen wint van beste TV. Hoezo geen smeergeld in nederland/europa???

sander_vv 14-11-2012

Deze t.v. is ideaal voor iemand die nooit de handleiding leest, hij stelt zich automatisch in. Mogelijkheden zijn legio, zeer gebruikersvriendelijk en het werkt goed. Het beeld is erg mooi, net of je door een raam naar buiten kijkt. Al met al erg tevreden over deze aankoop

Rein27 08-10-2012

Mooie tv met zeer scherp beeld en mooie kleuren. Het geluid is voor mij prima, maar heb deze nooit voluit. De afwerking kan beter. Zo had ik de bevestiging van de voor en achterzijde beter verwacht. deze lijken wat losjes te zitten en geven flink mee bij druk. Bij montage van de voet stond het beeldscherm scheef. De voet heb ik nu voor montage opgevuld met aardig wat papierblaadjes om het beeld waterpas te krijgen. De installatie van wifi ging de eerste dag slecht. Kon draadloos internet niet vinden. Na paar maal proberen eindelijk gelukt. Direct update uitevoerd. Daarna lag wifi er weer uit (alle overige apparaten geven geen problemen op wifi). Via utp kabel lukte de aansluiting wel. Dag later deed draadloos het weer. Sindsdien kwakkeld het wifi. Geeft aan de aansluiting niet te kunnen bevestigen. Morgen maar weer eens probereb.

Smart TV is echt een aanrader, maar o, wat is het menu van deze tv toch ontzettend traag. Of je nu een usb wilt aansluiten of smart tv wilt kijken. Heb geduld, hier heeft de tv veel moeite mee. Ook loopt de tv geregeld vast. Wachten op een update?
De afstandsbediening met toetsenbord werkt erg fijn.

Rein27 26-10-2012

2 weken geleden heb ik contact gehad met Philips. Ik ben prima geholpen. Zij hebben een nieuwe voetnek voor de televisie voor me besteld. Deze is vandaag binnengekomen. De tv staat nu keurig netjes waterpas. Dus probleem 100 % naar tevredenheid opgelost.

Mijn tv herkende geen nieuwe update. De klantenservice kon van afstand zien dat mijn tv over een oudere software versie beschikte. Van afstand is een update naar mijn tv gestuurd en geinstalleerd. Smart tv is sindsdien een tikkeltje sneller en de afgelopen 2 weken geen problemen meer gehad met de Wifi. De Klantenservice heeft me dus goed geholpen. Ik hoop wel dat een nieuwere update het tv menu en smart tv nog sneller maakt.

Nu genieten van het mooie beeld, maar ook zeker het geluid!

Pfl8000 10-10-2012

Dag Rein,

Grappig, ik heb dezelfde tv gekocht en heb ook een scheve voet. Ook ik heb dit wel gemeld bij Philips en krijg een nieuwe voet, moet afwachten of het dan is opgelost maar ik ga zeker niet met papierblaadjes werken. Lijkt mij ook niet nodig want je hebt natuurlijk garantie. Daarnaast heb ik hetzelfde internetrobleem metnwifi alles werkt draadloos alleen de tv verliest steeds zijn instellingen. Gemeld bij philips en een update gekregen als oplossing maar werkt nog steeds niet. Tv heeft overigens mooi beeld maar internet gaat met Ipad 500% beter. Hed ook nog een sony x2000 maar poot van philips is niet gelijkwaardig en komt knullig over.

Maurits71 04-10-2012

Tv 1 dag in bezit. Heel mooi beeld. Geluid is minder dan ik gewend was van mijn 6 jaar oude lcd tv. Kan niet anders, er zit niet veel ruimte voor goede speakers in de voet. Ben er wel tevreden mee. Mogelijkheden volop. Bediening en installatie is makkelijk. Binnen 1 dag echter gaat de tv defect. knipperend rood lampje. En de tv is dus nu alweer terug naar de leverancier. En ik mag wachten op een nieuwe.

L.C.53 22-09-2012

Voor een platte tv prima geluid, maar je moet hem niet te hard zetten. Beeld is fantastisch, ook de 3D omzetter werkt mooi. Installeren is een makkie en de muurbeugel hoef je niet extra aan te schaffen. Daarvoor gebruik je de voet. De TV ziet er prachtig uit, dat wil zeggen, vooral beeldscherm en nauwelijks omranding. De afstandsbediening is simpel te bedienen, ook voor functies waarvan ik dacht dat ze ingewikkeld waren.

Ouwerkerker 05-09-2012

3 Weken terug gekocht, schijnt een pointer functie op te zitten (daarvoor koop ik deze tv) schijnt dat het nog niet werkt omdat de software update er nog niet is.. Erg jammer van Philips! Voor de rest is de tv prima, toetsenbord onderop erg goed bedacht. Alleen de software updates moet Philips echt wat mee doen..

piebe 04-08-2012

Ik aasde al een tijdje op deze tv en heb hem twee weken geleden aangeschaft. Het beeld is werkelijk prachtig, in combinatie met Ziggo HD module heb ik een fantastisch beeld. De mogelijkheden zijn zeer uitgebreid, smart tv, help menus, apps, alles werkt redelijk simpel. Tot nu toe heb ik de gebruikershandleiding nog niet nodig gehad.
Wellicht toch nog doen, want het lukt niet altijd om van standby naar aan te gaan met de afstandsbediening, via de fysieke aan/uit knop lukt dat wel.
Inmiddels 1 firmware update uitgevoerd via de USB, feilloos.
Als ik een harde schijf aangesloten heb, zal ik de opname/pause van ziggo testen.

JeeTee54 01-07-2012

Een paar dagen in huis. Schitterend beeld; een toestel met vele mogelijkheden. Snelle processor, snel reagerend op functies van de afstandsbediening. Werkt prima op Ziggo kanalen.

piebe 04-07-2012

Hey JeeTee,

Waar heb je hem besteld ? ik zie nl dat hij niet echt op voorraad is. Controleer nu al 2 maanden waar ik hem kan bestellen....

AndreK64 05-07-2012

Heb je ook geprobeerd om PauseTV of Recording van Ziggo programma's te maken op een harde schijf ?

Dit is nl voor mij de laatste open vraag voordat ik deze ook ga bestellen.